Tuesday 8 April 2008

London, Påsk och 20-års dagen

Ja, jag vet, jag vet att jag skulle uppdatera oftare. Men man måste ju ändå erkänna att på samma sätt som jag alltid misslyckas med att skriva dagböcker och brev till mina brevkompisar är jag usel på att blogga. Inte värst men verkligen inte bäst.

I alla fall, London var jättekul, fick gå på mitt British Museum och se mumier och annat, var på Sutställning av Salvador Dahli's verk och strosade på Camden Market. Höjdpunkten var att träffa Ellen igen, har inte sett henne sedan balen, men det kändes som vi bara hade haft påsklov och varit ifrån varandra en vecka nu när vi väl träffades.. Möttes upp med Pieter även och han tattuerade sig, fick titta på och blev ännu mer sugen på att skaffa en tatuering. Fast problemet är ju fortfarande exakt vad man ska tatuera...

Jennifer och Marielle kom på besök, vi gjorde vad jag brukar göra under mina helger, med undantaget att jag brukar sprida ut allt vi gjorde på en tre helger, så det blev en hel del shoppandes, restaurangätandes, fika ect ect... Även det var riktigt roligt att ha över, än om det Irlänska vädret visade sig från en av sitt "Bättre" väder.

Just nu har jag och mina kära vänner här på ön nördat ner oss ordentligt och har spenderat några timmar med att LAN'a Starcraft, Quake3 (jag spelade i 10minuter, sen efter att ha dött 40ggr, inte mer på ett bra tag) och lite annat dittan och dattan. Ett köksbord, sex datorer och enda tjejen. Men, men, det är kul och med lite öl så mår man fint fint.

Firade påsken med att bjuda övere pojkarna (Johan och Malek) på påskmiddag, det blev lax, köttbullar och korv, potatisgratäng, sallad och rabarberpaj med marsansås. Riktig ordentlig svenskt påskbord, enda som sved lite i hjärtat var påskmusten som fattades, men mätta blev vi iaf. Avslutade den kvällen med bio, Horton Hears A Who? där Vlad var en riktig vinnare, rekommenderas att se iaf.

Tackar alla er som gratulerade mig på födelsedagen, känns skönt att veta att folk inte har glömt bort en (men jag vet vilka som glömde mig oxå! :P ). Det blev tårta och saft och lite vänner som kom på besök, så jag var nöjd. Fick presenter som jag älskade, från rosa flufftofflor till kjolen jag spanat på jättelänge och ett jättefint halsband med armband och örhänge. Måste även ge ne eloge till Johan, parfymen som han köpte var underbar, om det är nåt den karl'n kan så är det att välja parfymer.

Nu börjar jag tröttna, så
See Ya!

1 comment:

Olle said...

jag glömde! men jag vet att du förlåter mig för jag är så himlans söt! :) och för att jag saknar dig jättemycket!