Friday 8 February 2008

Äventyret fortsätter...

Hejsan!

Här kommer gångna veckans rapportering, har varit lite upptagen den här veckan kan man väl kalla det, har hållt på med en massa stuff. Eller rättare sagt, mycket har cirkulerat kring två dagar, lördag och onsdag vilket gör så det kännts som jag har gjort mycket.

På lördagenskvällen stack jag, min kines, kines syster, f.d flattisar, min assyr ovs. ner till Dublin City för att käka mat. Inte vilken restaurang som helst utan vi drog på sushirestaurang!

-Jag, Elin Brask, har lärt mig att äta sushi, och faktiskt tycket det smakar skapligt! (Förutom vissa som jag fick spotta ut i servetten, men jag var diskret..)

Restaurangen heter Aya, vi gick dit (8 pers), satte oss, personalen klockade oss och sen började vi äta. Bredvid oss, genom hela lokalen går ett rullband som är fyllt med tallrikar och varje tallrik har en liten rätt på sig (säg tre små sushibitar, stora som en halv tumme eller tre små vårrullar, stora som en tumme osv..). Problemet kom sig att kostnaden för att äta hur mycket som helst av dessa exotiska rätter under 55minuter är att det kostar röv*
*30€ med annat namn
Och vi som är snåla j*vlar hela högen glufsade i oss så vi verkligen gick på plussidan med priset (en tallrik kostar runt 2-3.50€ beroende på vad som var på tallriken..).
Avslutade kalaset med att ta sake-shots och må kraftigt illa av att ha tryck i oss mängder rå fisk med ris, doppad i soya. Men, men en upplevelse som jag inte ångrar iaf!

Efter det splittades gruppen och jag, min kines och en av mina f.d. flattisar (jag har flyttat in med min kines och hans syster, mitt tredje boende - tröttnade på att sova i ett vardagsrum) drog till ett gig. En arbetskamrat skulle spela munspel åt en grupp under en låt och vi hade tänkt oss att kolla (vi missade förra gången pga. vi blev sena..). Sagt och gjort, två band spelade och bra var dem, Philip gjorde ett jättebra framträdande (jag lekte papparazzi) och vi ökade vårt drickande.
Före och efter framträdandet lekte jag backstage groupi, Philip tillät oss att få en titt i det heliga backstage-rummet. Jätteroligt att få träffa de som spelat/skulle spela., Enda problemet är irländare lite på lyran och elin lite på lyran = noll kommunikation, så det blev mest att man tittade på när de snackade.

Kvällen fortsatte till en annan nattklubb där vi shakade loss innan vi drog hem runt ett på natten (blev illamående av värmen och sushin i magen...).

Måndagen gjorde jag en av mina traditional, jobbade, kom hem, åt en macka och efter det sov tolv timmar.

Tisdagen sög stenhårt så jag kommer inte ens diskutera den.

Onsdagen was the day. Jag och Joakim, min bänkkamrat på arbetet drog ner efter arbetet till Philsborough och satte oss på puben North's Porthsmouth. Klockan var halv fyra och jag drack en mycket välsmakande Passion Ale (öl med passionsfruktssmak - älskade den!). Efter det hämtade vi ut biljetterna runt halv fem och efter det satte oss på en anna pub och drack en guiniess. Klockan kvart i åtta var det avspark, jag och Eta (Joakim) stod utanför arenan och smått stressade väntade på David och Johan (min kines och min assyr). Johan har inte ett ben i kroppen som kan komma i tid... Hade skickat honom att ta följe med David ner eftersom David skulle kanske göra så att Johan kom i tid. Det lyckades han inte med.
Tre minuter sena var vi på våra platser, 80 000 människor var där och såg Irland - Brasilien - skitkul. Pisskallt, rätt sugig fotboll men en upplevelse i sig.

Nu sitter jag på arbetet och jobbar övertid till klockan sex.. Har inte haft ett samtal sen sex, så jag är väl enda j*vln som inte gått hem denna fredagseftermiddag/kväll. Imorrn blir det kalas, vi ska fira det kinesiska nyåret med femrättersmiddag - får återkomma om det ;)

Förutom det skall en resa till London ske, min syster och hennes väninna kommer på besök och snart hoppas jag Marielle och Jennifer kommer och besöker mig! (Detta skall ske inom 4veckor, den som inte är ifylld än får vi väl åka till Belfast eller nåt..)

Signing Out - Lady Elin

1 comment:

Olle said...

den där ölen låter som om den är i PRECIS min smak. mmmm...