Monday 17 September 2007

Another weekend done!

Lady Elin Signing In!
Todays Emotion: Slightly Overwhelmed and Buzzing with Information

Har nu inte mycket kvar av min första dag som 'call shadowing' vilket har inneburit en mängd ny information. Vad saker är, vad man gör om dem malfunction, vad och vad vi inte supportrar osv, osv.. Det är bara att lyssna, försöka ta in allt och få nåt sorts grepp någonstans. Vilket inte är lätt när det mesta är helt nytt för en annan. Men, men, vi får se hur det är efter veckans slut.. Har bl. a. fått en tjok bunt med papper som jag ska läsa igenom och försöka få någon sorts ordning in the insanity.

Helgen var bra, om och om igen får man bekräftat vilket underbart folk irländare är, extremt hjälpsamma är allt jag kan säga. Fick betala in deposit för min nya lya, vilket sved lite i mina besparningar, men det är smällar man får ta. Tog det mestadels lugnt hela helgen eftersom jag än inte är stabil i min ekonomiska situation. På söndagen kände jag mig lätt rastlös och bestämde mig för att faktiskt ta och laga en ordentlig middag! Kyckling med bambuskott. Och eftersom jag ändå behövde gå och handla bestämde jag mig för att slå på stort och fylla på mina förråd ordentligt. (Typ nudlar, risnudlar, jasminris, vanligt ris osv, osv.. blev sammanlagt ungefär 500.- ouch!) När jag väl svassat runt i hela affären upptäcker jag att jag inte kan hitta bambuskott.. Jag hade tillochmed hittat både maizenamjöl och kycklingbuljong.. Så jag frågar runt och en helschysst kille hjälper mig och springer både hit och dit, men inga bambuskott. Det vore som om konsum inte hade det för att göra en svensk jämförelse. Lätt nedslagen tog jag bussen hemmåt (för mycket packning för att kunna gå..) men tog en chansning och gick in på den lokala Spar efter att ha dumpat av maten hemma, och suprise suprise vad hittade jag i hyllan? Svensk jämförelse: Som om Konsum inte hade haft bambuskott men jag sen hittat det på OKQ8... Lite lätt konfunderad men bara allmänt lycklig. Maten blev helt underbar och min lunchlåda är nu fixad för de nästa två dagarna..

Annars, började klockan 07.00 idag, dåliga bussconnections gjorde att kl.06.00 slängde jag väskan över axeln och började vandra, 50min senare var jag på jobbet. Hör och häpna, inte bara gick jag i 50 min utan jag kom i tid oxå. Nu gälls det bara att lyckas med det resten av de två veckor innan jag flyttar till nya lyan (som har mycket bättre läge). Förresten, extra notis, innebär att jag går upp kockan 5 på morgonen!!!

With Much Love // Yours Lady Elin

2 comments:

Mela said...

Hello! Verkar som om de går bra för dig Tösa.. Kommer i tid å grejer =) Härligt.. Här i Årjäng e vi mest sletna efter Mâten.. Blev en del springade upp å ner.. Fast de kändes inte alls som om de va så mycke folk som de brukar, ja menar, de va iaf ingen som dog i år å de e ju skönt! Nu ska ja titta på Sex and the city. Du får ha de så bra.. Förresten, de finns bambuskott på Konsum =)(ja va tvungen) Puss å Kram

Olle said...

my gods. bambuskott på SPAR? the world is coming to an end!